Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie – Polska
Muzeum mieści się w zabytkowej zajezdni tramwajowej z 1912 roku, która mogła pomieścić ponad 60 wagonów. Główna hala muzeum ma powierzchnię 2500 m². Zostało ono otwarte 1 stycznia 2006 roku. W grudniu 2007 roku władze Szczecina zakupiły za 1,2 mln złotych kolekcję od pana Leszka Liszewskiego z Warszawy, obejmującą około stu pojazdów, w tym 32 samochody, 56 motocykli i rowery. W czerwcu 2008 roku dostarczono pierwszą część zbiorów, a w tym samym czasie właściciele szczecińskiej fabryki „Polmo” przekazali muzeum pojazdy z fabrycznej izby pamięci. 4 kwietnia 2019 roku ogłoszono, że za 750 tysięcy euro zakupiono całe niemieckie muzeum fabryki „Stoewer”, marki związanej z historią Szczecina. Eksponaty w muzeum koncentrują się głównie na szczecińskim przemyśle motoryzacyjnym, poczynając od motocykla Alba z 1919 roku, przez samochody firmy Stoewer produkowane w okresie międzywojennym, aż po motocykle Junak i samochody Smyk z lat 50. i 60. XX wieku. Przedstawiona jest również historia komunikacji miejskiej w Szczecinie. Wśród ciekawszych eksponatów znajdują się aż osiem samochodów firmy Stoewer (najstarszy z 1913 roku), z ogólnej liczby ponad 200 zachowanych egzemplarzy na świecie. Ponadto można zobaczyć prototypowe pojazdy, takie jak Smyk, Beskid, Iskra, LPT, Wszędołaz oraz prototypowe „maluchy”. W muzeum znajduje się także symulator jazdy tramwajem Konstal 102Na.